داشبورد تبلو - خط لوله وزنی
داشبورد خط لوله فروش فرآیندی است که توسط آن یک سازمان فرصت های فروش (یا سرنخ ها) خود را به فروش تبدیل می کند.
شتاب دهنده تبلو Tableau به شما این امکانات را می دهد:
- بررسی کلی خط لوله فروش را انجام دهید
- عملکرد فروش خود را ارزیابی و بهبود بخشید:
– تولید خط لوله
– امکان تبدیل فرصت ها - درک و رشد نمایه صاحب فرصت (بر اساس نمایه سازی و آموزش های توصیه شده)
- خط لوله خود را در هر سطح از جزئیات تجزیه کنید
- تلاش خود را بر روی مناطقی متمرکز کنید که بهترین تبدیل را دارند
- بهبود عملکرد را در طول زمان ارزیابی کنید
- در سطح جزئیات فرصت، مستقیماً در برنامه فروش خط لوله خود را بررسی کنید
در مقایسه با یک خط لوله استاندارد، یک خط لوله وزن دار مفهوم “احتمال بسته شدن” (بیان شده در درصد) را برای هر فرصت معرفی می کند، که امکان تجزیه و تحلیل دقیق و واقعی تر از خط لوله را فراهم می کند.
منابع
- سایت مرجع
- فایل راهنما
- فیلم آموزشی
- به سوالات کلیدی کسب و کار خود پاسخ دهید
Answer Key Business Questions
- اندازه خط لوله فروش ما چقدر است: معوق، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت؟
- توانایی ما برای تبدیل فرصت ها چقدر بود؟
- چه فرصت هایی در خط لوله فروش خود داریم؟ کدام فرصت ها را بیشتر می بریم؟
- خط لوله فروش ما چگونه تشکیل شده است؟
- کدام حساب(های) توانایی ما را برای تبدیل فرصت ها ایجاد می کند؟
- نظارت و بهبود KPI ها
Monitor and Improve KPIs
Open opportunities
- ارزش خط لوله: مجموع فرصت های باز (بیان شده به ارز)
- ارزش خط لوله وزنی: مجموع فرصت های باز، وزن شده بر اساس احتمال بسته شدن (بیان شده به ارز)
- Nb of Open Opportunities: تعداد فرصت هایی که در حال حاضر باز هستند
All opportunities
- مجموع فرصتهای بسته شده: مجموع فرصتهای بسته شده (به واحد پولی)
- تعداد فرصت ها: تعداد کل فرصت ها (باز یا بسته)
- میانگین اندازه فرصت: میانگین مقدار فرصت ها، خواه باز یا بسته (به ارز بیان شده)
Closed opportunities
- مجموع فرصتهای بسته شده: مجموع فرصتهای بسته شده (به واحد پولی)
- مجموع فروش: مجموع فرصت های به دست آمده (بیان شده به مقدار)
- Nb of Closed Opportunities: تعداد فرصت هایی که بسته شده اند
- Nb از فرصت های برنده شده: تعداد فرصت هایی که به دست آمده اند
- Nb of Lost Opportunities: تعداد فرصت هایی که از دست رفته اند
- چرخه فروش: میانگین زمان لازم برای بستن یک فرصت (فقط با در نظر گرفتن فرصت های به دست آمده)
- چرخه فروش (برنده): میانگین زمان لازم برای برنده شدن یک فرصت
- چرخه فروش (از دست رفته): میانگین زمان بسته شدن یک فرصت (فقط با در نظر گرفتن فرصت های از دست رفته)
- میانگین اندازه معامله (برنده): میانگین مقدار فرصتهای برنده شده (به ارز بیان شده)
Performance
- نرخ برنده/از دست رفته: سهم تعداد فرصتهای به دست آمده نسبت به تعداد تمام فرصتهای بسته (بیان شده بر حسب درصد)
- نرخ تبدیل: سهم مقدار فرصت های به دست آمده در رابطه با مقدار تمام فرصت های بسته (بیان شده بر حسب %)
- سرعت فروش: تعیین می کند که با چه سرعتی پول در می آورید (هر روز تقریباً این مقدار را به دست می آورید) (به ارز بیان می شود)
- ویژگی های داده های مورد نیاز
Required Attributes
- شناسه فرصت (رشته): شناسه منحصر به فرد فرصت
- حساب (رشته): نام مشتری / مشتری
- صاحب فرصت (رشته): صاحب فرصت
- نوع فرصت (رشته): نوع فرصت
- شرح فرصت (رشته): شرح فرصت
- مرحله فرصت (رشته): مرحله فرصت (طبق استانداردهای شما)
- باز کردن پرچم (رشته) ← مقادیر مورد انتظار: ‘Y’، ‘N’. ‘Y’ به این معنی است که فرصت باز است.
- پرچم برنده (رشته) ← مقادیر مورد انتظار: ‘Y’، ‘N’. ‘Y’ به این معنی است که فرصت بسته شده و برنده شده است.
- تاریخ ایجاد (تاریخ): تاریخ ایجاد فرصت
- (تخمینی) تاریخ بسته (تاریخ): تاریخ بسته واقعی فرصت بسته است، در غیر این صورت تاریخ بسته شدن تخمینی
- مقدار (عددی): مقدار فرصت
- درصد احتمال (عددی): احتمال برنده شدن در فرصت (0.5 مخفف 50%)
داشبوردهای مرتبط:
14 خرداد 1402
8 خرداد 1402
دیدگاهتان را بنویسید