Blog

داشبورد تبلو

داشبورد تبلو یک ابزار یا رابط کاربری است که برای نمایش اطلاعات کلیدی، داده‌ها، آمار، وضعیت‌ها و گزارش‌ها به صورت گرافیکی و دیدنی استفاده می‌شود. این داشبوردها به کمک چارت‌ها، نمودارها، جداول و المان‌های دیگری اطلاعات مهم را به کاربران نمایش می‌دهند تا به آن‌ها کمک کنند تا بهتر و سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند.

داشبورد تبلو می‌تواند در مختلف حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از جمله:

  1. تجارت الکترونیک: در داشبوردهای تجارت الکترونیک، می‌توانید میزان فروش، تعداد سفارشات در حال پردازش، میزان موجودی، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کسب و کار را مشاهده کنید.

  2. مدیریت پروژه: در داشبوردهای مدیریت پروژه، می‌توانید پیشرفت پروژه، وظایف باقی‌مانده، تاریخ‌های مهم و نمودار گانت را مشاهده کنید.

  3. تحلیل داده: داشبوردهای تحلیل داده می‌توانند اطلاعاتی از داده‌های جمع‌آوری‌شده را با استفاده از نمودارها، نماودارهای جدولی و ویژگی‌های دیگر نمایش دهند تا روندها، الگوها و بسترهای مختلف در داده‌ها را برجسته کنند.

  4. مدیریت منابع انسانی: در داشبوردهای مدیریت منابع انسانی، می‌توانید میزان حضور و غیاب، پرداخت‌ها، ترتیب وقت‌ها و دیگر اطلاعات مرتبط با پرسنل را مشاهده کنید.

  5. بازاریابی و تبلیغات: داشبوردهای بازاریابی می‌توانند نتایج کمپین‌های تبلیغاتی، تعاملات اجتماعی، نرخ تبدیل و معیارهای مرتبط با بازاریابی را نمایش دهند.

  6. صنعت بهداشت و درمان: در داشبوردهای بهداشت و درمان، می‌توانید آمار بیماری‌ها، تعداد بیماران درمان شده، انتشار بیماری‌ها و دیگر داده‌های بهداشتی را مشاهده کنید.

داشبورد مدیریتی تبلو – به روز ترین مطالب آموزشی در حوزه هوش تجاری و هوشمندسازی کسب و کار

ابزار هوش تجاری (BI tools)
بلاگ

ابزار هوش تجاری (BI)

ابزارهای هوش تجاری (Business Intelligence tools) ، نرم‌افزارهایی هستند که به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا داده‌ را به اطلاعات مفیدی تبدیل کنند.

کنفرانس تبلو (tableau)
بلاگ

کنفرانس تبلو Tableau 2023 – بخش 2

کنفرانس تبلو : VizQL Data Services در تبلو Tableau نحوه استفاده شما از داده ها را با تجزیه و تحلیل قابل ترکیب تغییر می دهد

tableau public - تبلو
بلاگ

8 نمونه داشبورد تبلو برتر در Tableau Public

اکنون در تبلو Tableau Public  بیش از 8 میلیون داشبورد تبلو موجود است ،که در این مقاله به 8 مورد از  محبوب ترین مصور سازی هایی که کارشناسان به اشتراک گذاشته اند را بررسی می کنیم.

لایسنس تبلو (Tableau)

لایسنس تبلو به دو مدل نامحدود زمانی و سالانه ارائه میگردد. در مدل نامحدود زمانی به هیچ عنوان نرم افزار نصب شده منقضی نمی شود اما در حالت یکساله، از زمان نصب به مدت یکسال می توانید از نرم افزار تبلو (Tableau) استفاده کنید و پس از یکسال می بایست آن را باید تمدیدکنید.

نرم افزار تبلو (Tableau)  جهت آنالیز و مصورسازی داده‌ها طراحی‌شده است. در این نرم‌افزار برای مصورسازی داده از نوع نمودار از مکعب‌های پردازش تحلیلی آنلاین، پایگاه داده‌های ابری، پایگاه داده‌های رابطه‌ای و ساخت داشبورد مدیریتی تبلو استفاده می‌شود.

لایسنس تبلو (tableau)