داشبورد تبلو - تحلیل هویت
داشبورد Salesforce Data Cloud Identity Resolution (که قبلاً به عنوان Salesforce CDP Identity Resolution شناخته میشد) دادههای شما را به مجموعهای از نمودارهای قابل هضم تبدیل میکند تا به شما کمک کند تا دریابید که چگونه Resolution هویت در Salesforce Data Cloud برای تجارت شما کار میکند.
یک عکس فوری از منابع دریافت شده خود، نحوه کمک آنها به افراد یکپارچه، نحوه تشکیل افراد یکپارچه، و چند سناریو معمولی را مشاهده کنید تا ببینید چگونه مطابقت قوانین و/یا کیفیت داده ممکن است بر نتایج Resolution هویت شما تأثیر بگذارد.
منابع
- سایت مرجع
- فایل راهنما
- فیلم آموزشی
- به سوالات کلیدی کسب و کار خود پاسخ دهید
- چه حجمی از افراد منبع مصرف شد؟
- افراد متحد چگونه تشکیل شدند؟
- آیا قوانین تطبیق منجر به نتیجه مورد انتظار می شود؟
- نظارت و بهبود KPI ها
- تعداد آدرسهای ایمیل: میانگین تعداد آدرسهای ایمیلی که با قوانین مربوط به هر فرد متحد ایجاد شده مطابقت دارد.
- تعداد نامها: میانگین تعداد نامهایی که با قوانین هر فرد متحد ایجاد شده مطابقت دارد
- تعداد شمارههای تلفن: میانگین تعداد شمارههای تلفنی که با قوانین مربوط به هر فرد متحد ایجاد شده مطابقت دارد.
- تعداد افراد منبع: تعداد افراد در اشیاء منبع که پردازش خواهند شد
- تعداد اشیاء منبع: تعداد اشیاء منبع: هر منبع داده از اشیاء منبع ساخته شده است: می تواند جدول ایمیل، جدول کاربر، جدول سفارشات…
- تعداد منابع: تعداد منابع داده ای که داده ها از آنها برای ایجاد یک نمایه یکپارچه ادغام می شوند
- Number of Unified Individuals: تعداد سوابق یکپارچه پروفایل مشتری که کار مجموعه قوانین ایجاد کرده است
- ویژگی های داده های مورد نیاز
- ssot__EmailAddress__c (رشته): آدرس ایمیل منبع
- ssot__FormattedE164PhoneNumber__c (رشته): شماره تلفن منبع
- ssot__Id__c (رشته): شناسه منحصر به فرد رکورد منبع
- ssot__BirthDate__c (تاریخ): تاریخ تولد نمایه یکپارچه
- ssot__EmailAddress__c (رشته): ایمیل نمایه یکپارچه
- ssot__FirstName__c (رشته): نام منبع
- ssot__FirstName__c (رشته): نام نمایه یکپارچه
- ssot__GenderId__c (رشته): جنسیت نمایه یکپارچه
- ssot__LastName__c (رشته): نام خانوادگی منبع
- ssot__LastName__c (رشته): نام خانوادگی نمایه یکپارچه
- ssot__FormattedE164PhoneNumber__c (رشته): شماره تلفن نمایه یکپارچه
- ssot__Id__c (رشته): شناسه منحصر به فرد نمایه یکپارچه
- نام جدول (رشته): نام مجموعه قوانین
- ssot__DatasourceId__c (رشته): شناسه منحصر به فرد منبع داده
- ssot__DataSourceObjectId__c (رشته): شناسه منحصر به فرد شی منبع داده
- SourceRecordId__c (رشته): شناسه منحصر به فرد رکورد منبع
- UnifiedRecordId__c (رشته): شناسه منحصر به فرد رکورد یکپارچه
- مراحل شروع به کار با داشبورد تبلو
- اطمینان حاصل کنید که Tableau برای استخراج دادهها از Salesforce Data Cloud (که قبلاً به عنوان Salesforce CDP شناخته میشد) فراهم شده است. اسناد بسیار خوبی در مورد نحوه انجام این کار در سایت Salesforce Data Cloud Help وجود دارد.
- کتاب کار Tableau را با استفاده از دکمه دانلود در قسمت سمت راست بالای این صفحه دانلود کنید. کتاب کار با مجموعهای از دادههای نمایشی دانلود میشود و برای استفاده از دادههای خود باید چند بهروزرسانی انجام دهید.
- کتاب کار دانلود شده را باز کنید. باید Salesforce Data Cloud Identity Resolution.twbx نامگذاری شود
- هنگامی که کتاب کار را باز کردید، روی تب Data Source در گوشه سمت چپ پایین داشبورد Tableau کلیک کنید.
- در این مرحله، از شما خواسته می شود تا در حساب Salesforce Data Cloud خود احراز هویت کنید. لطفاً دستورالعمل ها را دنبال کنید و برای برقراری اتصال به Salesforce Data Cloud for Tableau وارد شوید.
- در مرحله بعد، باید هر دو منبع داده را برای این کتاب کار به روز کنید: نمایه های یکپارچه و نمایه های منبع
- برای به روز رسانی پروفایل های یکپارچه، ابتدا باید روی ویرایش در قسمت سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. کتاب کار دارای فیلتری است که به دلایل عملکردی تنظیم شده است که باید حذف شوند.
- پس از کلیک بر روی ویرایش، یک پنجره بازشو ظاهر می شود و فیلتری وجود دارد که تنظیم شده است. فیلتری که به عنوان یک پیش تنظیم ارائه می شود باید حذف شود. روی فیلتر کلیک کنید و سپس حذف کنید.
- پس از حذف فیلتر، لطفاً روی Refresh در قسمت سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
توجه: بسته به مقدار داده در حساب Salesforce Data Cloud شما، این فرآیند ممکن است بیش از 10 دقیقه طول بکشد. - همان دستورالعمل ها (مرحله 7-9) را برای نمایه های منبع دنبال کنید.
- هنگامی که بهروزرسانیهای لازم را انجام دادید و Tableau دادههای لازم را از حساب Salesforce Data Cloud شما وارد کرد، به تب Identity Resolution – Cockpit برگردید و کتاب کار بازخوانی میشود و دادههای شما را نشان میدهد.
توجه: بسته به میزان دادههای موجود در حساب Salesforce Data Cloud، بهروزرسانی کتاب کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
- داشبورد را کاوش کنید
کابین خلبان صفحه اصلی شما در داشبورد Salesforce Data Cloud Identity Resolution است. این به شما چند خلاصه سطح بالا و نقاط پرش برای کاوش بیشتر داده های خود می دهد.
- خلاصهای سریع از تعداد افراد منبع دریافت شده و تعداد افراد یکپارچه ایجاد شده در طول فرآیند
- شناسایی هویت (1) خلاصه کنید.
- مشاهده تفکیک تعداد افراد منبع در هر منبع (2)
- ببینید هر منبع به چه تعداد افراد متحد کمک کرده است (3)
- درصد تعداد Unified Individuals هر منبع را مشاهده کنید (در این مثال می توانید ببینید که منبع S3_Mobile_Individual 5.0M از مجموع 6.6M که برابر با 76٪ است) مشارکت داشته است (4)
- سطح سریع نحوه ایجاد افراد متحد شما را با درک میانگین تعداد افراد منبع در هر فرد متحد و از چند منبع تنظیم کنید (5)
- نمودار مورد استفاده در افراد واحد: افراد متحد چگونه تشکیل می شوند؟ ممکن است در نگاه اول کمی گیج کننده باشد، اما می تواند بسیار مفید باشد. بیایید نحوه تفسیر آنچه را که به شما میگوید را توضیح دهیم.
- نمودار به شما نشان می دهد که چه تعداد افراد متحد از منابع (محور بالا) و افراد منبع (محور چپ) تشکیل شده اند. در این مثال، می توانید ببینید که 5.9 میلیون فرد متحد وجود دارد که از 1 منبع رکورد فردی و 1 منبع آمده است. این در اصل به این معنی است که این رکوردها نمی توانند با هیچ رکورد دیگری در کل جمعیت داده های شما در Salesforce Data Cloud مطابقت داشته باشند. (6)
- مثال دیگری که در این نمودار نشان داده شده است در تقاطع 2 منبع و 2 فرد منبع است. این به شما می گوید که 326.4K افراد متحد وجود دارند که از 2 رکورد از منابع جداگانه تشکیل شده اند. یک مثال عملی از این میتواند رکوردی باشد که از تطبیق سرویس Cloud به رکوردی از Marketing Cloud میآید. (7)
- آخرین نمودار نشان داده شده در MATCH RULES: آیا قوانین تطبیق منجر به نتیجه مورد انتظار می شود؟ چند سناریو مفید از تعداد آدرس ایمیل، شماره تلفن و نامهای موجود در افراد متحد را به شما نشان میدهد. این سه ویژگی به طور خاص انتخاب شدند زیرا اغلب شاخصهای اصلی تطابق اشتباه هستند. هر کلیکی روی این نمودار پیشنمایش رکوردهایی را به شما نشان میدهد که با معیارهای کلیک شما در تب دوم این داشبورد مطابقت دارند.
- یک مثال بالقوه مشکل ساز در این نمودار با این واقعیت برجسته می شود که 1 فرد متحد دارای 6-10 شماره تلفن است. همانطور که می دانید، بعید است که هر فرد مجردی بیش از 2 تا 3 شماره تلفن داشته باشد. با کلیک بر روی این بخش از نمودار به شما امکان می دهد تا فرد متحد دقیق و افراد منبع مشارکت کننده را که رکورد را تشکیل می دهند، مشاهده کنید. اغلب اوقات مسائلی مانند کیفیت داده ها، که در آن یک ایمیل بد مانند email@email.com، می تواند پیوند الزام آور برای این سوابق باشد. (8)
لطفاً به تصویر زیر از کابین خلبان داشبورد وضوح هویت مراجعه کنید، زیرا توضیحات بالا با ارجاعات شماره گذاری شده روی تصویر مطابقت دارد.
- جزئیات فردی یکپارچه
برگه Unified Individual Details جایی است که می توانید اطلاعات دقیقی درباره نتایج Identity Resolution خود کاوش کنید، درک کنید که چگونه سوابق برای تشکیل افراد یکپارچه ترکیب شده اند، شروع به تشکیل یک فرضیه آموزشی در مورد اینکه آیا مجموعه قوانین هویت شما برای کسب و کار شما کار می کند یا خیر. یک فرضیه آموزشی در مورد اینکه آیا مسائل مربوط به کیفیت داده ها ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد تشکیل دهید.
- این برگه داشبورد به صورت پویا با مسیر کلیکی که برای ورود به آن طی می کنید تنظیم می شود. در این مثال، تب با کلیک بر روی Unified Individuals با 3-5 نام وارد شده است. (1)
- پیش نمایشی از 50 فرد متحد را ببینید که با شرایط ورود مطابقت دارند (1)
- روی یک رکورد از نمودار بالا کلیک کنید و یک نمای کلی سریع از نمایه افراد متحد از جمله نام، UIID، تاریخ تولد، جنسیت و جزئیات سابقه منبع را مشاهده کنید. (2)
- همه افراد منبع را که شامل فرد متحد می شوند، مشاهده کنید. این یک راه عالی برای دیدن داده های دقیق است که به شما کمک می کند تشخیص دهید چرا رکوردها ممکن است به طور غیرمنتظره مطابقت داشته باشند. (3)
لطفاً به تصویر زیر از Unified Individual Details داشبورد وضوح هویت مراجعه کنید زیرا توضیحات بالا با ارجاعات شماره گذاری شده روی تصویر مطابقت دارد.
دیدگاهتان را بنویسید